Quinoa (https://www.bee.pl/9219-quinoa-komosa-ryzowa) inaczej nazywana komosą ryżową jest spokrewniona z białą Polska komosą. Każda osoba chcąca zdrowo się odżywiać powinna włączyć ją do swojej diety. Komosa ryżowa dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych oraz witamin. Nazywana jest złoten Inków, ponieważ zawiera bogactwo niezbędnych do prawidłowego rozwoju człowieka składników. Dzięki temu można znacznie poprawić jakość swojej urody oraz sił witalnych. Komosa ryżowa stanowi wyśmienity zamiennik dla ziemniaków, makaronu, czy też ryżu.

Pochodzenie komosy ryżowej

Quinoa znana jest od wieków, przyjmuje się, że była fundamentalną dietą Inków. Komosę ryżową uprawia się w Ameryce Południowej oraz Europie i Azji. Jej owoce w połowie składają się ze skrobi, natomiast 6 procent stanowią tłuszczę w głównej mierze wielonienasycone, a 14 procent to białko. Komosę ryżową spożywa się w postaci ziaren lub można z tych ziaren wyprodukować mąkę. Natomiast liście komosy stanowią idealny zamiennik dla zielonych warzyw w sałatce. Quinoa wykorzystywana jest w kuchni na bardzo wiele różnych sposobów.

Wartości odżywcze i zdrowotne komosy


Quinoa bogata jest w substancje odżywcze potas, mangan, miedź, cynk oraz wiele innych. Idealnie nadaje się dla ludzi podatnych na ogromny stres. Witamina E zawarta w komosie ma bardzo dobry wpływ na wygląd naszej skóry, paznokci oraz włosów. Komosa zawiera ogromne ilości przeciwutleniaczy jak kwas kumarynowy i wanilinowy. Białko zawarte w komosie jest białkiem pełnowartościowym, który dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych aminokwasów. Idealnie nadaje się dla wegetarian, którzy zwracają baczną uwagę na jakość spożywanego białka w posiłkach. Quinoa wyśmienicie nadaje się dla dzieci oraz dla matek w ciąży lub matek karmiących dzieci piersią. Komosa ryżowa nie zawiera glutenu, a więc idealnie nadaje się dla osób cierpiących na celiakię.